Utazás: Nyaralás Marocco-ban (4. rész)

Sziasztok!

Gárdonyi Rita vagyok, és szeretnék nektek egy közel öt részes kis élménybeszámolót tartani egy nagyon emlékezetes nyaralásomról. Maroccoban jártam anyukámmal, és azon belül pedig Agadir városában töltöttünk el pár napot. Szeretném megosztani veletek kalandjainkat.

5.-6. nap: szerda-csütörtök

Igazából nem mentünk sehova, strandoltunk (persze szigorúan csak európai emberek környezetében) vagy a medence partján hűsöltünk. Néha elmentünk sétálni és fényképezni. Ennyi.

7. nap: péntek

Reggel dzsipekbe pattantunk és nekivágtunk az arab sivatagnak. Hat autó indult, egyenként hat hely volt benne. Előre szóltak, hogy akinek bírja a gyomra az hátra üljön mert ott ráz a legjobban a gép. Gondolhatod hová ültem. Anyu elöl kamerázott én pedig leghátul. A kedves szelíd sofőr bácsi (aki leginkább a macskajaj Garga-bácsijára emlékeztetett kísértetiesen), aranyfogait kivillantva hátrapillantott majd bólintott egyet. A sebváltót terepfokozatba rakta és meglódultunk. Megindult a dakar rally.

Száguldoztunk a többtízcentis homokban csúszkáló dzsipekkel, egyszer az egyik el is akadt és ki kellett szállni megtolni. Eszméletlen élmény volt. Az autó rázkódott, dobálta magát, még jó hogy nem közvetlenül előtte reggeliztünk. A sivatag közepén megálltunk, Egy homokdűne mögött megbújó sátorból arab gyerekek futottak elő, hoztak szamarat, skorpiót, lehetett fényképezni: pénzért.

network.hunetwork.hu

Később megnéztük a Massa folyóra épített gátat, majd pedig egy, a folyó mentén létesített banánültetvényt.

Bepillantottunk a Massa-nemzeti parkba, ahol a nagyon ritka „Kopasz íbisz” lakik. (Megjegyzem sikerült látnunk a mintegy 250 darab fennmaradt példány közül egyet!)

Szintén a sivatagban egy felállított sátorban ebédeltünk, helyi specialitásokat kóstoltunk meg és pihentünk.

Végül egy sziklás partszakaszon lementünk az óceánhoz és fürödtünk. Volt hogy három méteres hullámok közt botladoztunk! Aki pedig nem akart fürödni az betekintést nyerhetett a sziklába vájt kis lakásokban élő halászok életébe akik kagylóból készült nyakláncokat árultak.

Újabb dzsipes rázkódás után este hazaértünk.

Mára ennyit, holnap folytatom a hazaúttal és az összefoglalóval!

Címkék: marocco nyaralás nyár olcsó nyaralás történet üdülés

Nagyné Berek Erzsébet üzente 14 éve

Nagyon tetszett, élvezetes útleírás volt!