Szeretettel köszöntelek a Network Utazási Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Network Utazási Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Network Utazási Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Network Utazási Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Network Utazási Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Network Utazási Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Network Utazási Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Network Utazási Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az utóbbi hetek csapadékos időjárása és a válság hatására nagy visszaeséssel szembesülnek a magyarországi tóparti szállodák; a külföldi vendégek száma meredeken zuhant, a magyarok ugyan az üdülési csekk révén nagyobb aktivitást mutatnak, de a családi nyaralások egyre rövidebb ideig tartanak.
A Tisza-tó mellett egyértelműen érződik a vendégszám csökkenése a
tavalyi évhez képest, és különösen szembeszökő a kiadások visszafogása
az éttermi rendelésekben, az italfogyasztásban - mondta el Kizman
István, a poroszlói Club Thermal Kastély tulajdonosa. Tavaly ilyenkor
már az idei évre vonatkozó foglalásaik is voltak, de idén egyelőre még
senki sem jelentkezett be a 2010-es szezonra. A visszaesést olykor
40-50 százalékos árengedményt tartalmazó akciós ajánlatokkal igyekeznek
mérsékelni, és marketingre is többet kell költeni, mint a korábbi
években - fogalmazott a szálloda tulajdonosa.
Segít az üdülési csekk
A
főszezon a Tisza-tónál is augusztus 20-ig tart, de úgy tűnik, idén a
foglalások alapján egy szűk héttel kitolódik - mondja Kizman István. A
tulajdonos szerint ebben az is szerepet játszhat, hogy a belföldi
vendégek igyekeznek időben felhasználni üdülési csekkeiket; félő
azonban, hogy megadóztatásuk sokat ront majd a helyzeten - teszi hozzá.
Nem
tapasztalnak visszaesést a velencei Hotel Juventus vendégforgalmában,
úgy tűnik, a válság és a rossz idő sem veszi el a nyaralók kedvét a
vízparttól. Igaz, a külföldiek száma némileg csökkent, de belföldi
vendégből jóval több érkezik idén, akik között sokan üdülési csekkel
fizetnek a szolgáltatásokért. A hotel vendégei között egyébként is 4:1
arányban a magyar vendégek vannak többségben, de a szálloda azért
külföldi utazási irodák és honlapok segítségével is hirdeti magát.
A
hotel szervezésében minden nyári szombaton és vasárnap a Velencei-tavi
Nyári Játékok programjai várják az üdülőket a velencei Északi Strandon.
Az immár negyedik alkalommal megrendezett játékok június közepétől
augusztus 8-ig tart, vagyis a körülbelül augusztus 20-ig tartó főszezon
minden hétvégéjén ajánl műsorokat. Bár kisebb csökkenés itt is volt a
vendégek számában, a rosszabb idő és a gazdasági nehézségek ellenére a
reméltnél jobb látogatottság jellemzi az eseményt.
Kevesebb és türelmetlenebb vendég
A
magas szobaszám és a nagy volumen miatt fokozottan érződik a
forgalomcsökkenés a háromcsillagos balatonfüredi Annabella és Marina
hotelekben - mondta el a Napinak Vászolyi Judit, a két, a Danubius
Hotels láncolatába tartozó szálloda értékesítési igazgatója. A Balaton
északi partjának egyik idegenforgalmi központjának számító Füreden a
két hotel együtt 740 szobát tart fönn. Az értékesítési igazgató szerint
a vendégek is ingerlékenyebbek, türelmetlenebbek lettek mint korábban.
A
várakozások 35-40 százalékos zuhanást valószínűsítettek, de a külföldi
vendégek száma ennél meredekebben, 80 százalékkal esett vissza
tavalyhoz képest. Pedig a két nagy szálloda külföldön is számos
médiumban hirdet, valamint olyan nagy utazásszervezőkkel állnak
kapcsolatban, mint a Neckermann.
A szállodaiparban a következő
szezonban alkalmazandó árakról és tarifákról 1 évvel korábban
szerződnek le; tavaly, még a válság előtt emelkedtek az árak a két nagy
balatoni szállodában - ennek köszönhetően a bevételcsökkenés mértéke
elmarad a volumen visszaesésétől - mondja Vászolyi Judit. Az áremelés
főleg a korábbi ingyen elemek és kedvezmények megnyirbálásában
jelentkezett, például a korábbi 5 helyett idén 6 éjszakát kell
kifizetni egy hétéjszakás nyaralásért.
A válság szeptemberi
kirobbanása után februárban előfoglalási akciót indítottak a magyar
piacon, ami korábban nem volt jellemző, ráadásul a magyar vendég
jellemzően legfeljebb 2 hónappal korábban foglalja le nyári szállását -
mondja Vászolyi Judit. Az akció 20 százalékos árengedményt tartalmaz,
de cserében a foglalás nem mondható le, csak módosítható, például egy
héttel elcsúsztatható az érvényessége.
Rövidebb ideig tart a családi nyaralás
Az
akció sikeresnek tekinthető, a magyar vendégek nagyobb számban érkeztek
idén - állítja a vezető, amit részben szerinte is az üdülési csekknek
köszönhetnek. Így idén a volumen 80 százalékát várhatóan a hazai
vendégek adják majd, ami arányuk duplázódását jelenti. Igaz, az átlagos
magyar családi nyaralás mára átlag 4 éjszakásra rövidült, legalább is a
két háromcsillagos hotelben tapasztalhatóak szerint.
Az idei év
az egylábon állásról szól majd Vászolyi Judit szerint, bár a még
érzékelhető messzeségben lévő őszi szezon viszonylag jónak ígérkezik
megítélése szerint. Jövőre a magyar piacon nem emelkednek az árak, a
külföldi vendégek viszont 5-10 százalékos árcsökkenésre számíthatnak.
Az
értékesítési vezető szerint a különféle turisztikai kampányokból több
pénzt kéne kiosztani az idegenforgalomban érdekelt kkv-k között, mivel
azoknak sokszor arra sincs forrásuk, hogy hírt adjanak magukról.
Közvetlenül a tavalyi Vizek Éve kampány révén mindössze egyetlen vendég
érkezett a két nagy hotelbe, miközben a kampány szervezője szerint a
főszezonban a tóparton a vendégek száma 6, az éjszakák száma pedig 2,7
százalékkal nőtt a 2007-es hasonló időszakhoz képest.
napi.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nyaralás Marocco-ban (5. rész)
Nyaralás Marocco-ban (4. rész)
Nyaralás Marocco-ban (3. rész)
Nyaralás Marocco-ban (2. rész)